wtorek, 24 lipca 2018

Jesteśmy w SIECI?!

Sieć
1.«pułapka lub zasadzka na kogoś»
2. «zespół oddalonych od siebie komputerów, urządzeń peryferyjnych, a także urządzeń o specjalnych funkcjach, połączonych liniami transmisji danych»



Nie da się ukryć, że wszyscy spędzamy masę czasu w internecie. Większość z Nas nie wyobraża sobie bez niego życia, bo jest ogromnym ułatwieniem w naszej codzienności. Wszyscy także dobrze wiemy, że ma swoje ciemne strony. Nie mam na celu ukazania w tym wpisie wszystkich wad użytkowania internetu i rozpatrywania tego jaką to szkodę wyrządzą na nas bezbronnych ludziach. Chcę opowiedzieć Wam co nieco o tym jakie są moje sposoby, by nie zatracić się w "świecie bez wad". 





CZYM INTERNET JEST DLA MNIE?

Na początku zaznaczę, że ja widzę dużo więcej jasnych stron sieci niż jej wad. Dla mnie przede wszystkim jest to miejsce, gdzie można się rozwijać.  Mówiąc o rozwoju mam na myśli to, że informacje przenoszone są dużo szybciej i sprawniej niż parędziesiąt lat temu stąd wiele ludzi z pomysłem na siebie mogło rozwinąć skrzydła i dzięki temu powstało sporo właściwie już teraz kultowych marek chociażby HUDA BEAUTY(Huda również zaczynała w internecie jako bloggerka urodowa). A dzielenie się moimi zdjęciami czy teraz wpisami sprawia mi masę radości i też przyczynia się do mojego rozwoju osobistego.  
To internet daje mi masę inspiracji; oglądanie wszystkich pięknych profili oraz ludzi, którzy wiele już osiągnęli (niekoniecznie poprzez działalność w social mediach, ale dzięki nim mogą się tym pochwalić) daje mi pewnego rodzaju motywacje do działania. Sprawdza się u mnie także jako pomoc naukowa chociaż wiadomo, wszystkie informacje trzeba cedzić przez drobne sito. Mimo wszystko nie ukrywam, że bardzo często korzystam z tego bo tak zwyczajnie jest najszybciej. 




RZECZY STRASZNE I STRASZNIEJSZE 

Hejt, photoshop, obłuda, fałsz- słowa, które wymienią wszyscy zagorzali przeciwnicy internetu. Nie da się ukryć, że wszystko to jest obecne w sieci i to w zatrważających ilościach. I chociaż wszyscy wiemy o tym, że hejt to wstrętna forma agresji i, że bycie hejterem jest irracjonalne i to postawa, która zostanie zbesztana przez każdego zdrowo podchodzącego do życia człowieka to ciągle występuje! Powszechnie wiadomo, że instamodelki poprawiają swój wygląd przy użyciu upiększających aplikacji (zresztą nie tylko modelki i nie wszystkie, ale musimy pogodzić się z tym, że na niektórych natura oszczędzała mniej a na niektórych bardziej). Wszyscy chcemy wyglądać lepiej. Niejednokrotnie płatne współprace, gdzie mamy świadomość że nie zawsze produkt jest tak dokładnie przetestowany przez influencerów jak zapewniają- mimo to, kupujemy go. 
Jaki z tego morał?
Morał jest taki, że żyjemy pod dziwną presją mediów społecznościowych. Tak jak pisałam wcześniej; wiemy, że zdjęcia na instagramie są upiększane, a życie influencerów nie zawsze takie kolorowe, ale popadamy w kompleksy. To naturalne. A teraz przejdźmy do sedna.





Nie jestem coachem i nie mam zamiaru się w niego bawić, ale to wszystkie zasady według, których żyje i odkąd to zrozumiałam jestem dużo szczęśliwszym człowiekiem :) 


JAK NIE DAĆ SIĘ ZWARIOWAĆ?

1.Zmień nastawienie 
Niech treści, które przeglądasz w internecie będą dla Ciebie inspiracją, motywacją do działania, a nie powodem do zazdrości i użalania się nad sobą. Pomyśl, że Ci ludzie też kiedyś zaczynali a to gdzie są teraz nie spadło im z nieba.


2.Nie porównuj się 
Nigdy, przenigdy się nie porównuj! Ta zasada sprawdza się w internecie, ale tak samo poza nim i działa w obie strony. Nie porównuj siebie ani z tymi, którzy żyją "lepiej" jak i "gorzej". Ale to taki banał, że chyba nie muszę tutaj dużo mówić. Wszystko wywodzi się z tego, że różnimy się. Uświadomienie sobie tego, że każdy jest wyjątkowy jest trudne i czasochłonne ale to prawda. Prawda, która pomaga zmienić nastawienie do świata. 

3.Bądź świadomy
To co widzisz w na Instagramie, youtubie czy gdziekolwiek to tylko część czyjegoś życia. Oni też nie cały czas mają kolorowo. Zanim zaczęli być rozpoznawalni żyli całkowicie normalnie. Zrobione zdjęcie to chwila. Patrząc na swoje zdjęcia dobrze wiem, że mimo iż wszystko wygląda super, to niekoniecznie w danym momencie czułam się cudownie. 

4.Doceniaj siebie
Banalne, ale najważniejsze. Zrozum, że w to co robisz nacodzień tak samo wkładasz mnóstwo pracy i energii. Uświadom sobie, że twoja praca też jest wartościowa. Na świecie żyje ponad 7,5 miliarda ludzi, Ci wszyscy, którzy nie pokazują swojego życia na portalach społecznościowych również robią istotne rzeczy i prowadzą mniej lub bardziej ciekawe życie. Ludzie żyją poza internetem. Doceniam swoje życie i mój wysiłek. 



xoxo,
Patrycja

2 komentarze:

  1. Nie mam pojęcia co stało się z czcionką na samym początku :/ Przepraszam, mam nadzieje, że nie przeszkadza to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrze kochana, że poruszyłaś taki temat.
    Nasze działania w sieci nie są obojętne dla hejterów i osób, które na każdym kroku chcą nam dopiec... Najważniejsze by się nie poddawać, kochamy blogować - róbmy to, bo rozwijanie swoich pasji jest cudowne! <3
    Wszystko jest dla ludzi, ale w momencie kiedy tracimy nad czymś kontrolę przeradza się w to coś niezdrowego.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! <3 Liczę, że zapoznasz się z moją twórczością.

    OdpowiedzUsuń